Tuesday, July 24, 2012

Baju Raya by Famous Malaysian Designers

Few weeks back n this week, many fashion lovers talked about baju raya collection by Famous Malaysian Designer. Kalau dah namanya dari famous designer, we might think baju yang dijual ribu riban harganya. Tapi koleksi yang dok hangat diperkatakan oleh ramai bloggers ni lebih murah daripada yang biasa depa reka. Harganya bolehlah dikatakan mampu milik (bagi yang betul-betul mampu ok...). Harganya dapat dijadikan lebih murah sebab adanya collabration with giant retailers.

Antaranya Rizalman's collection, launched last Sunday, 7 July 2012 at selected Tesco. Dari beberapa blog yg aku baca, dikatakan koleksi Rizalman tersebut laku macam goreng pisang panas! Aku boleh bayangkan budak-budak pompuan terutamanya anak-anak dara berebut-rebut memilih baju. Tapi konpemlah yang dok kat Kuantan ni takde chance sbb kat sini mana ada Tesco. Kalau pi skang pon maybe dah abis dijual atau takde saiz yang dicari. Agaknye la...

Rizalman's

Pastu keluar pulak koleksi Jovian Mandagie, just launched 15 July lepas. Jovian's collection only available on zalora.com.my and selected First Lady boutiques. The price ranging from RM280 to RM320 (Boleh ke aku beli ni....?). Tak tau le kat First Lady di Kuantan ni ada ke tak. Tak pulak aku pi cek :)


Dan yang terkini, bakal keluar kol 11am arini (ulang lagi...hari ini...sejam lagi dari masa aku menaip pos ni), Radzuan Radziwill's collection plak akan launch. Yang ni hanya boleh dapat dari ThePoplook website saja. Saja je la jap tadi aku gi klik ke link yang berkenaan (go to Shop by brand list di sebelah kiri website main page) tapi memang tak kluar apa-apa. So, mesti jap lagi many fashion crazies will try to surf the web. Dikatakan Radzuan's collection ni yang termurah compared to other designers so far. Price range would be from RM119 - RM179.

Among Radzuan's collection

Berani cuba? Aku? Macam tak berani je...Hehehe....


Pst:
Rasanya masih blom terlambat untuk aku mengucapkan SELAMAT BERPUASA.

No comments: