Monday, December 22, 2014

Shopping Mothercare Lagi

Baru-baru ni kami ke Mothercare lagi. Cari Baju anak-anak untuk masa depan. Hahaha.....tak boleh blah. Mostly aku beli untuk buat habuan duduk kat umah n untuk bersukan. Aku beli yang murah-murah je, semurah £1.25-£3.50 sehelai. Ok la nak buat habuan dok kat umah. Baju beli kat pasar malam yang aku pernah beli untuk Ismael dulu pon RM5-RM10. Kira harga dalam lingkungan yang sama jugak. 

Mothercare yang kami gi tu bukan yang high street punya. Yang kami gi tu Mothercare outlet kat retail park, Parkgate Retail & Shopping Park in Rotheram to be specific. Tapi harga Mothercare kat situ takdelah sentiasa murah sangat. Ada masa-masanya betul-betul murah. Ikut luck jugaklah. kalau barang yang di jual tu memang untuk clearance memang murah le. Tapi kalau korang datang Sheffield bila-bila masa n ada anak kecik memang highly recommended untuk gi sebab harganya secara overall lebih murah dari yang high street. Cuma kalau baju/barang yang korang cari tu jenis new arrival most probably takde jual kat outlet tu, kena cari kat high street. 

Tadaa.....tapi kali ni beli selai je seluar jeans sebab ada 2 pilihan je.

Selain beli untuk anak sendiri kami jugak belikan hadiah untuk anak sedara baru. So, ini akan dipos ke Malaysia dalam masa terdekat.

Ini untuk Ismael n Ielyas nak melukis n mewarna kat umah. Pensel warna yang ada kat umah tu tak terang kaler dia. Bila Ismael atau Ielyas mewarna hampir tak nampak pon hasilnya. Jadi aku rasa depa pon tak interested nak mewarna lagi.

Ini beli untuk diri sendiri dan jugak souvenirs

Walaupon harga Mothercare di high street mahal skit dari yang kat retail park, kata sorang anak murid aku yang duduk di Inverness, harga barang Mothercare di sana tak sama dengan harga Mothercare di Sheffield. Di Sheffield kata dia lebih murah. Jadi masa dia datang ke Sheffield melawat kami hari tu depa ambik kesempatan jugak shopping Mothercare Sheffield di Meadowhall. 

Ok, enough shopping! Nanti boxing day takut telan air liur je. 

2 comments:

Me, Myself and I said...

one thing yg kitaorg perasan, colour pencil kat sini tak berapa terang.. dah byk jgk try, so last2 kitaorg siap pesan colour pencil LUNA dari malaysia tu bila ada kawan dtg sini.

Naflyna said...

Sy pon sblm ni dah cuba 2 jenis tp memang betul rsnya mostly colour pencil kat sini tak berapa terang. Yg brand crayola tu baru cuba malam td n alhamdulillah not bad. Ismael sampai syiok le mewarna penuh for 2 pages. But still sy rs Luna lebih baik :)