Monday, December 29, 2014

Anggur

Tu dia.....Nak letak dalam fridge dah tak muat sebab fridge umah kami kecik.

Kami sekeluarga sangatlah suka makan anggur. Yang paling kaki makan anggur adalah Ismael. Satu pek anggur macam kat dalam gambar di atas tu sekali hadap je untuk Ismael sorang. Lagi cepat abis bila dia makan anggur sambil layan citer kartun kegemaran dia.

Harga anggur kat sini murah. Kalau dilihat pada nilai duit orang kat sini lagi la rasa murah yang amat. Jangan ingat anggur yang jual kat sini ditanam kat sini. Tidak.....Aku tak pernah lagi jumpa anggur yang jual kat mana-mana supermarket kat sini dia tulis asalnya dari UK jugak. Maybe ada tapi serius aku tak pernah jumpa. Biasanya aku tengok anggur yang kami beli kat sini import dari Spain, Peru, Brazil. Kat Malaysia aku rasa mahal sebab kos logistik kot. Ye la....import dari Eropah atau US bukannya dekat. 

Satu pek macam gambar tu dalam 500g dan biasanya harga dalam lingkungan £1.20-£1.50. Paling mahal pon selalunya tak lebih dari £2. Itu harga anggur seedless. Kalau tak seedless kami jarang beli sebab Ismael akan komplen. Huhuhu..... 


Sementara murah kami beli sokmo. Balik Malaysia nanti aku tak rasa kami akan kerap beli macam kat sini. Takpe, boleh ganti dengan buah lain plak. Selain anggur Ismael kaki tembikai jugak :)

No comments: