Thursday, March 5, 2015

Beli Portmeirion Lagi

Aku dah gila Portmeirion skang ni. Huhuhu.... Malangnya online marquee sale di Portmeirion official website jual pinggan n mangkuk dalam bentuk bundle dengan bilangan 6 pieces for every bundle. So, aku tak boleh le nak beli sale items tu dengan bilangan ikut suka aku. Itu takpe lagi. Yang membuatkan aku konpem tak beli dari sale tu ialah sebab dari 6 pieces tu plak kita tak boleh pilih corak dan kita tak tahu corak mana kita akan dapat. Selain tu kena bayar kos pos lagi sebab belian aku konpem takkan cecah jumlah belian minimun (at least £100) untuk dapat free shipping. 

Skang ni dah takde dah in store marquee sale yang jual giler murah macam masa aku fisrt year kat sini dulu. Masa tu aku masih ada penyakit darab duit pound kepada RM jadi aku rasa semua macam mahal padahal harga masa tu jauh lebih murah daripada harga sale paling murah aku boleh beli skang. So masa tu aku beli sikit je. Pastu yang lagi best aku tak tau harga Portmeirion kat Malaysia. Bila dah tau......aku pon mula le belek semua range yang ada. Yang aku paling minat Botanic Roses dan Pomona. Botanic roses aku suka semua jenis pattern tapi untuk Pomona aku hanya kumpul design buah kiwi, peach n blackberries je.  Selain tu aku minat jugak kumpul certain design dari Botanic Garden dan jugak Dawn Chorus. 

Since aku tak interested with offer for current marquee sale maka bersabarlah aku menunggu offer lain yang aku rasa sanggup nak beli untuk mencukupkan koleksi Portmeirion aku. Pastu.... jeng... jeng...jeng.... Baru-baru ni dapat 10 Pomona dessert bowls (design buah kiwi, peach n blackberries) n 6 Botanic Garden soup bowls (design bunga tiga bulan kaler biru). Aku beli dari Tk Maxx dengan design dan bilangan yang aku nak. Actually aku ambik semua design yang aku aim yang ada di rak. Tak banyak pon. 10 + 6 = 16 bekas je. Huhuhu.... 

Dessert bowl, £3.99 setiap satu. Kalau dengan harga ni kira macam beli Corelle le. 

Soup bowl, £4.99 setiap satu.

Semua mangkuk kat atas made in England. Ada original Portmeirion yang bukan made in England. Orang Malaysia selalunya nak yang made in England je. Aku tak kisah tapi of course le lebih suka yang made in England supaya bawa balik kenangan England sebenar. 

Nota kaki:
Kakak aku kata dia perasan dalam satu rancangan Rozita Che Wan pon pakai Portmeirion kat umah dia. Hehehe.....

3 comments:

Azie mustafa said...

Assalamualaikum
Boleh tanya kt mana you beli ni di area mna kt London

Naflyna said...

Wslm. Dalam gambar kata atas tu saya beli di TK Maxx di Sheffield, bukan di London. TK Maxx ada di serata UK, London pon ada. Cumanya ikut luck ada jual portmeirion atau tak. Kalau ada pon blom tentu design atau jenis yang kita nak.

Seri said...

Wow sgt brand ni