Monday, March 30, 2015

Cerita Pasar Sheffield Lagi dan Kadai Oriental

Pagi kelmarin kami empat beranak ke pasar sebab rasa macam teringin nak makan ikan/seafood. Hari tu aku ada citer pasal pasar ikan di Sheffield.  This time nak tunjuk rupa pasar Sheffield (The Moor Market) from different angle plak. 

Pasarnya ada 3 pintu masuk. Ini pintu masuk mengadap macam-macam kedai/supermarket yang mengancam jiwa. Hahaha....Mujur semalam boleh menjaga jiwa. So, takdelah melencong ke arah lain plak lepas gi pasar. 

Rupa bangunan pasar dari satu salah satu bahagian tepi. Tak macam rupa bangunan pasar kan?

Rupa dalam pasar di bahagian bukan barang basah. Sayangnya terlupa plak nak amik gambar kat area lain. Dah nak balik baru teringat nak snap photos.

Kat sini ada jual ubi kayu jugak. Sebelah ubi kayu tu macam pisang nangka je. Tapi tak sure betul ke tak pisang nangka sebab tak pernah cuba beli.

Tak semua benda jual harga murah. Ada sesetengah benda kat ssupermarket jual lagi murah n even ada yang jauh lebih murah. Contohnya, kubis putih tu. Kalau kat supermarket boleh dapat 49 pence je. Tengok harga kubis putih kat atas tu. Jauh beza tu.

Lepas dah siap beli di pasar aku ke kedai oriental tak juah dari pasar. Ada benda nak beli skit. Hasben n anak-anak tak ikut sekali sebab hasben sakit kaki dan anak-anak plak sibuk nak makan aiskrim. Jadi depa tunggu di kereta. 

Kat Sheffield ada beberapa kedai oriental yang kerap orang Malaysia gi. Sebab kat kedai oriental le boleh dapat macam-macam barang dari Malaysia dan barang-barang masak yang takde jual kat supermarket besar atau kedai pakistan macam kicap kipas udang, daun pisang, kuih pau, daun limau purut, beras pulut, tom yam paste dan macam-macam lagi. 

Ini salah satu kedai oriental yang ada di Sheffield. Kedai ni tak jauh dari The Moor Market.

1 comment:

Umi Nazrah said...

kalau saya, mau rasa rindu kt kampung tengok barang2 camtu. hehehe