Wednesday, January 21, 2015

Menanti Snow Turun Lagi

Kami laki bini tak sabar menanti snow turun lagi. Ismael ngan Ielyas pon excited jugak lepas depa tengok snow baru-baru ni. Tapi mak bapak dia lebih excited lagi. Hahaha....Of course le kami berdoa nak yang lebat sekali yang membolehkan kami main sledging. Hari-hari kami menanti. Tiap-tiap hari aku tengok BBC weather forecast apps di iPad aku. Tapi lepas snow yang diramalkan akan turun lebat pada malam Sabtu lepas tak turun sikit pon aku dah surrender nak tengok lagi. Tiba-tiba pagi tadi masa balik dari nursery ambik Ielyas bila salah sorang teacher dia kata "see you tomorrow, if it is not snowing", balik rumah aku cepat-cepat tengok weather forecast. Hoorey!!!! Snow dah kira macam almost konpem akan turun! 

Forecast terkini yang baru saja aku tengok beberapa minit tadi. Kalau tengok ada simbol snowflake start kol 8.00 malam. Pastu awal pagi diramalkan lebat dengan dua simbol snowflakes.  

Esoknya plak snow diramalkan terus lebat sampai ke tengah hari. Kalau snow tebal maybe school akan tutup. Kat radio hari ni ada sebut snow diramalkan setebal 8-10 cm. Kalau ramalan ni betul n skolah tutup, pagi esok kami nak beronggeng main sledging. Hahaha....

Ni masa tengah menaip ni asyik dok intai tengok kat tingkap sebab kalau ikut ramalan snow akan start turun kol 8.00 malam. Skang ni kol 5.50 petang. Dah tak lama dah tu. Tengah dup-dap-dup-dap menanti ni. Hehehe....

No comments: