Saturday, January 24, 2015

Jambangan Bunga Merajuk


Semalam aku ada merajuk pasal something dengan encik suami. Pasal apa tak payahlah aku sebut kat sini. Ala....biasa le....kekadang dalam kehidupan suami isteri ada broken heart skit-skit. Well, mana ada life suami isteri yang sentiasa perfect. Bak kata pepatah melayu: sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak suami isteri. 

Bila dia keluar rumah masa aku merajuk tu aku ingatkan dia keluar rumah nak gi beli something untuk lengkapkan bahan memasak, kengkonon aku sangka dia nak pujuk dengan tolong masak untuk that day. Rupanya dia pi beli bunga and.....he cooked too. Hehehe....So, dapatlah aku sejambak bunga berkat merajuk hari tu.

Best jugak sekali-sekala merajuk sebab boleh dapat bunga. Hehehe....Actually tak merajuk pon boleh dapat bunga cuma aku je yang selalu tolak bila hasben suruh beli sebab kalau beli selalu macam hilang nikmatnya. 

No comments: