Saturday, January 10, 2015

Makan Western Style

Semalam aku masak western style untuk lunch merangkap makan malam. Untuk pengetahuan kami skang masak makan tengah hari lewat skit sebab nak jimat masa. Biasanya kami makan tengah hari around 3-3.30 petang. Sebab lunch tu dah lewat, makan malam kami makan yang ringan-ringan je kalau lapar. 

Idea nak makan western style datang few days ago. Lepas berkungfu lebih kurang dua jam dengan bantuan hasben dapatlah kami makan hidangan kat bawah.

Nampak macam rajin sangat tapi ini menu tak berapa nak rajin sebenarnya. Chips tu just bukak plastik n masuk oven je. Yang cendawan berkeju tu aku beli yang ready made n tinggal masuk oven jugak.  Ayam goreng n  gravy sauce beli dari KFC. Yang aku betul-betul prepare hanyalah whipped potato, roast potatoes n coleslaw je. Whipped potato takde jual kat KFC sini jadi kenalah aku buat. Kalau tak sah aku beli jugak. Hahaha.....Coleslaw ada jual kat KFC sini tapi tak sedap sebab coleslaw nya masam. 

Amacam? Tergoda tak?

No comments: