Sunday, January 25, 2015

Beli Kasut Clarks Online

Kalau tak silap sejak dari Disember tahun lepas lagi Clarks dok antar promotion email online sale dengan penjimatan sehingga 50%. Bertubi-tubi email dihantar tapi aku just tengok gitu je emailnya n delete sebab aku rasa tak yakin nak beli kasut through online. Takut tak muat dan yang paling penting takut ada material kasut dari kulit babi. 

But then aku akhirnya terjebak jugak beli kasut Clarks secara online because of two factors. The first factor was because kasut yang aku nak tu takde kat kedai. Kasut tu cantik n comfortable sangat sampai sold out. The second factor was when my friend stressed out 'bila beli online kalau tak muat atau tak puas hati boleh return for free'. Actually aku memang tau ada free return tapi rasa macam remeh. Bila dah kawan aku stressed out tu baru terkeluar mentol menyala kat atas kepala aku dengan callout box with a thought: Ala...kalau dah nak sangat kasut tu beli jelah online n kalau tak tak muat boleh return. Tapi pastu terfikir plak, dah macam mana nak tau kasut tu bukan dari pig skin ke tak sebab kalau kulit dalam website just tulis leather je. Berhari-hari jugaklah aku pikir. Huhuhu.....itu la, banyak sangat pikir pasal PhD sampaikan benda simple pon lama baru boleh nak solve. Tetiba satu hari, tinggggg!!! Keluar lagi satu mentol menyala, datang lagi satu ilham. Apa susah, kalau nak beli online beli je la kasut yang bukan diperbuat daripada leather. So, tak kira apa pon jenis leather, jangan beli. 

Mujur sangat kasut yang aku dok berkenan bukan jenis leather. So, dapatlah beli kasut yang diidam-idamkan. Kasutnya memang super awesome! Fortunately jugak saiznya sedang elok je.

Rupa bungkusan kasut yang sampai ke tangan aku.

Rupa kotak kasutnya

Ini borang untuk return jika perlu tapi aku tak perlukan ni sebab kasutnya aku terima dalam condition yang aku harapkan

Clarks suruh buat review kat website dia untuk kasut yang aku dah beli tapi malaslah aku nak tulis review.

Tadaaa......Inilah kasutnya. Aku nak sangat kasut ni sebab aku rasa kasut ni sangat sesuai dipakai dengan seluar jeans. Kalau dengan harga asal £69.99 rasanya aku takkan beli sebab mahal tu. Dah lepas ada diskaun tinggal £34.99 baru le sanggup beli.

Aku ni jarang beli kasut selama kat sini. Aku hanya pernah beli 4 pasang kasut je sejak duduk UK dan kasut yang aku baru beli online tu adalah kasut yang ke-4.


Nota kaki:
Kasut Clarks kat sini kata kawan aku jauh lebih murah dari harga kat Malaysia. Masa mak aku datang UK dulu aku ada belikan dia sepasang. Pastu kakak aku pi lah survey tengok harga kasut tu di kedai Clarks di Kota Bharu. Dia kata harga kasut yang sebijik sama aku beli dengan harga £19 kat sini, di Malaysia harganya lebih RM200! 

9 comments:

Asma said...

bestnya..rindu nak shopink kat uk..kat msia semua pun mahal..harga sure double dr sana.

Naflyna said...

Satu hari nanti saya pon mesti rindu nak shopping kat sini

Anonymous said...

nak tanya, harga kasut tu kalu duit malaysia berapa ratus ye

Naflyna said...

Kalau dengan current currency exchange dalam lebih kurang RM191

Anonymous said...

salam...

nak tanya, macam mana nak purchase clarks dr clarks uk dan deliver ke malaysia?

postage dia kira mcam mana?

thank you in advance.

Naflyna said...

Wslm. Bila sy try log out utk payment di Clarks website kita perlu letak alamat uk sahaja utk delivery. So, saya assume Clarks tak buat penghantaran ke Malaysia. Maybe takde delivery ke Msia sebab cawangan Clarks banyak di Malaysia dan maybe jugak utk jaga kepentingan retailers di Malaysia. Jadi cara terbaik utk beli adalah beli melalui sesiapa yang duduk di UK. Setahu saya ramai jugak yg meniaga jual Clarks dari UK. So, itu mengukuhkan bahawa Clarks tak buat penghantaran ke Malaysia

gie said...

sis,boleh tahu sis beli online website mane? beli direct from uk ke?
Gie- 0139822721

Naflyna said...

Sy beli direct dari website Clarks UK sebab sy duduk UK. Setahu sy x boleh beli dr Malaysia untuk pos ke Malaysia. Sebabnya telah saya berikan pada komen terdahulu. In fact, kalau nak guna cerdit/debit card pon kena guna yang dikeluarkan oleh bank di UK.

Roti Tisu said...

Bestnya 😄