Tuesday, April 28, 2015

Ismael's First School Trip

Today is the first time Ismael gi school trip. School trip tu untuk semua budak Foundation Stage 2 di skolah dia ke Chestnut Centre. Trip ni adalah trip pertama Ismael tanpa mama n papa. Kena bayar £15 untuk gi trip. Jumlah pelajar yang gi dalam around 40+ rasanya (dari dua kelas). Cikgu pengiring ada 12 orang! Ramai cikgu yang mengiring rasanya atas sebab safety atau memang standard procedure untuk bawa budak kecik kot. 

Ismael dah ready nak ke school trip. Arini pakai waterproof jacket sebab cuaca diramalkan hujan.

Kami rasa excited jugak masa hantar Ismael ke skolah hari ni. Masa kami sampai di kelas dah ramai budak-budak sampai. Ramai lah ibu bapak dok tunggu dalam kelas, tak macam hari lain yang mana biasanya lepas hantar ramai yang terus balik. Masing-masing agaknya berperasaan macam kami, excited dan pada masa yang sama risau sebab first time depa jalan tanpa kami. But we know Ismael will be fine.

Sampai kelas cikgu suruh ambik lunch pack masing-masing

Dalam lunch pack tu ada sebotol kecik air mineral, roti+cheese slice, cookie n an apple.

Lepas ambik lunch pack kena pakai safety bib. Kat belakang bib tu ada tulis nama skolah.

Kami tungu sampai bas yang bawa rombongan bergerak. Unfortunately masa Ismael dah naik bas aku tak nampak kelibat dia sebab dia duduk di tengah dan badan dia kecik ditambah plak dengan cermin tingkap bas yang agak gelap. So, masa bas bergerak tu aku lambai je dengan harapan dia nampak. Tak sabar rasanya nak tanya dia macam-macam soalan bila dia balik nanti :)

No comments: