Friday, February 6, 2015

The Falling Snow

Foto-foto kami yang aku share before this mostly were photos snapped masa snow dah berhenti turun. Masa tu je pon mudah nak amik gambar, tak perlu risau pasal kamera terkondensasi, tak perlu nak protect kamera dari kena snow dan gambar lebih cantik mudah nak dapat. Tapi kenangan punya pasal, kami laki bini dengan gigih dan poyonya buat sesi fotografi depan rumah tatkala snow turun lebat which was our latest snow experience, 29 Januari 2015. Masa tu Ismael n Ielyas gi school jadi mama n papa dia berjimba-jimba berdua je. Oleh sebab kami berdua je, aku ambik gambar hasben, dia gambar aku. I wish we have a photographer to take our romantic shots in snow macam dalam filem Korea. Hehehe..... Keberiaan kami disedari oleh jiran pakistan sebelah rumah tapi kami buat tak tau je. Kalau ikutkan memang segan tapi macam aku kata tadi, demi kenangan....












Aku jugak sempat snap gambar kenangan pemandangan snow sedang turun di laman belakang rumah. Oleh sebab snow tak kelihatan ketara di laman belakang rumah kami (tanah terlindung dengan pokok) jadi kebanyakan gambar aku ambik dari sudut yang nampak pemandangan merentasi rumah jiran mat salleh sebelah rumah.  So, dapatlah view yang lebih menarik. Kat bawah ni adalah antara gambar yang aku suka.





Semoga Allah beri lagi dua atau tiga kali lagi snow before winter season end. Kami tahu kami akan sangat rindu dengan snow satu hari nanti. Indeed, rasa rindu dah mula terasa dalam hati ni dengan segala yang indah di sini. 

No comments: