Thursday, February 12, 2015

Obsesi Alium

Aku suka dengan barang-barang yang ada motif bunga alium dan jugak motif yang menyerupainya terutamanya untuk barang-barang hiasan rumah. Dah lama dah aku berkenan dengan motif bunga alium, sebelum aku kawin lagi walaupun masa tu aku tak pernah pon tau rupa real bunganya. Tapi masa tu aku cuma mampu suka dalam hati, tak mampu nak beli dan takde keperluan sama. Bila datang UK aku perasan boleh jumpa banyak benda kat sini dengan motif bunga favourite aku ni. Ingat lagi, masa mula-mula nak mulakan kehidupan kami kat sini empat biji mug pertama yang aku beli ada motif bunga alium. Walaupon mahal sikit aku pilih yang itu jugak selain nak matching kan dengan warna set pinggan mangkuk pertama kami kat sini.

  
Dan bila dapat tengok dengan mata kepala sendiri dari dekat bunga alium tu rasa suka aku pada motif bunga alium bertambah-tambah. Tanpa aku sedari aku jadi obses dengan motif bunga alium. Hampir setiap barang perhiasan rumah n perkakas rumah yang ada motif bunga alium nampak gojes di mata aku. Haa....mai tengok apa yang aku beli ada motif bunga ni selain dari mug kat atas tu. 

Shower curtain ni aku beli di B&M menggantikan shower curtain sebelumnya yang dah uzur. Hasben insist untuk beli jadi aku pilih yang ni. Selain cantik antara yang termurah ada dalam pasaran. 

Ini pasu hiasan yang aku ada tunjuk dalam post terdahulu. Beli di Next. 

Langsir beli dari Next jugak

Aku beli langsir tu baru-baru ni. Dah lama sangat aku berkenan. Tapi masa first time tengok dulu tak boleh nak beli sebab tak sure nak beli saiz apa. Tapi aku tau kalau aku sure saiznya pun mesti rasa tak sanggup nak beli sebab giler mahal. Then Januari lepas ada sale 50% off. Malangnya aku tak sempat nak beli sebab dah sold out. Pastu baru-baru ni aku terperasan ada stok balik. Cepat-cepat aku beli (beli online sebab ada jual  online je) sampai terlambat buat sarapan untuk anak-anak nak gi skolah. Tup...tup...aku terperasan aku terlupa beli untuk satu tingkap. Bila tengok website balik saiz yang aku nak dah sold out. Stress plak jadinya. Tetiba terfikir nak tengok berkali-kali kot-kot ada orang yang dah klik masuk shopping cart tapi lepas tu tak jadi beli. So, maybe akan ada balik saiz yang aku nak. Alhamdulillah, Allah meleraikan keserabutan aku. Lepas beberapa jam saiz yang aku nak tu ada balik dalam clearance items. So, settle masalah. Aku pon happy sebab hasrat nak beli langsir dengan motif bunga alium yang jugak menepati theme colour yang aku nak tercapai. Haa....tu dia kisah nak beli curtain motif bunga alium punya pasal. Punya obses tak obses. Huhuhu....

Inilah bunga alium. Ini salah satu jenis baru. Gambar ni aku ambik masa spring tahun lepas di Sheffield Peace Garden. Masa tu kami bawa mak n abah aku pusing-pusing tengok bandar Sheffield. Cantik kan? Kalau cantik jangan korang obses macam aku sudah. Hehehe.... 

No comments: