Wednesday, February 4, 2015

Bookstart Inspiration

Last week Ismael dah dapat book bag dia. Hari ni giliran Ielyas plak dapat satu. Kalau Ismael punya hari tu warna biru, Ielyas dapat warna merah. Dua-dua adalah sumbangan dari Booktrust. Oleh sebab Ielyas baru di nursery (Foundation Stage One), tema book pack dia berbeza skit yang mana lebih kepada macam mana nak memulakan tabiat membaca.  So, book pack tu diberi tema Bookstart berbanding Ismael punya aritu tema Booktime.

Ielyas balik je dari school tadi berlari-lari dia mai kat aku (aku kat umah, papa dia gi yang pick up dia kat school arini) dengan muka happy nak bagitau kat aku yang hari ni teacher dia bagi satu beg untuk dia. Lepas dia bagitau kat aku tu cepat-cepat dia bukak beg tu tengok isi dalamnya.

Ielyas dengan muka ceria menyelongkar isi dalam book bag merah dengan gambar blue teddy bear comel.  

Dapat dua buku free. Malangnya buku Goat Goes to Playgroup tu adalah buku yang sama Ielyas dapat untuk Krismas baru-baru ni. 

Kertas dengan border hijau tu welcome note dari Booktrust selain information macam mana nak utilize book pack yang diberi. Kepingan saiz A4 siap laminate yang ada gambar budak-budak tu collection of rhymes. Ada CD sekali untuk budak-budak ikut nyanyi based on the rhymes. 

Ielyas dah cuba main Matching Faces cards yang diberi sekali dalam bookstart pack.

Mama, don't forget to do this!

No comments: