Monday, May 25, 2015

Bluebells

Sabtu pagi baru-baru ni kami sekeluarga ambik kesempatan buat satu sesi fotografi dengan hamparan bunga bluebells. Sesi fotografi ni adalah satu perkara dari my wish list things to do this year. Bukan tak pernah ambik gambar dengan bunga bluebells sebelum ni. Pernah. Saja nak tambah koleksi our very best moments selama berada di UK n of course paling penting nak nikmati keindahan jutaan bluebells yang hanya muncul sekali dalam setahun. 

Bunga bluebells kat tempat kami gi ni kat Sheffield ni je n masih terpelihara keasliannya which are the real English bluebells. Apa maksud aku asli? Di sesetengah kawasan, english bluebells ni ada yang telah terhibrid dengan species bluebells lain yang membuatkan warna bunga yang telah terhibrid menjadi purple muda. Yang purple muda tu lawa jugak tapi tak terlawan dengan kecantikan English bluebells. Aku ada gambar nak tunjuk contoh jenis hibrid tu tapi kalau sempat n teringat aku buat satu post lain nanti.









4 comments:

Unknown said...

Subhanallah.....indahnya ciptaan Allah....


Singgah blogwalking :)
Jemput singgah ke blog saya:
http://blogmummyrifqiy.blogspot.com

♦ nisa ♦ said...

Kak lyn, cantiknya gambar mcm dalam studio..
Kak lyn pakai camera ngn lens apa ni..

Naflyna said...

Nisa, kak lyn pakai kamera nikon kira antara yang paling basic untuk beginner je. Itu pakai built in setting yg ada kat kamera tu je. Alhamdulillah gambar tu lawa skit sbb cuaca hari tu kira just nice utk sesi fotografi. Kalau ada sunshine tak lawa sbb kawasan tu banyak pokok jd ada banyak bayang. So, we were so lucky that day. Dan bukan semua gambar cantik pon. Huhuhu....

♦ nisa ♦ said...

kak lyn..boleh Nisa tahu exact location tempat bluebells ni..terasa nk pergi sini sblm balik ni