Wednesday, June 3, 2015

Tisu Tandas

Tisu tandas kaler putih yang diletakkan dalam mana-mana tandas (I mean kat sebelah mangkuk tandas, bukan tisu yang dekat sinki basuh tangan) kat sini hendaklah dibuang ke dalam mangkuk tandas.  Ye....BUANG DALAM MANGKUK TANDAS. Lepas tu terus flush. Bukan buang dalam bekas tempat buang sanitary pads tu. Takde bakul sampah disediakan kat tepi mangkuk tandas tu untuk buang tisu. Tak perlu takut tersumbat sebab tisu tandas kat sini memang direka untuk boleh di flush. 

Ramai orang Malaysia tak tau ok! Macam mana aku tau ramai orang Malaysia tak tau? Sebab dah banyak kali aku tengok bila ada event untuk masyarakat/pelajar Malaysia tandas terdekat akan penuh dengan tisu tandas dalam tempat buang sanitary pads sampai melimpah ruah ke lantai. Sampaikan baru-baru ni satu toilet dekat fakulti aku ada letak note (sila rujuk gambar). To be honest, aku rasa nota ni sebenarnya ditujukan terutamanya kepada orang Malaysia. Maybe orang yang letak note ni tak tau pon orang mana yang dok sumbat tisu tandas dalam sanitary bin tu.  


Nota kaki: 
Aku sendiri tak pasti sama ada tisu tandas kat Malaysia boleh buang dalam mangkuk tandas atau tak. Rasa macam tak boleh je sebab selalu aku tengok tisu tandas akan remain terapung je, mengikut pengalaman aku sebelum datang UK le.

No comments: