Monday, June 8, 2015

Surprise From Mokti

Pagi Sabtu tadi kami jemput kawan kami Hyreil dan keluarganya bersarapan pagi di rumah kami sebelum kami ke pasaraya Costco dengan depa. Actually kami tumpang pakai Hyreil punya Costco membership untuk membeli kat sana hari tu. Jadi saja ajak depa sarapan sama-sama dulu sambil niat aku meraikan kak Zu yang bakal melahirkan anak ke-4 tak lama lagi.

Tup-tup masa depa sampai tu aku dihulurkan satu kotak kaler putih. Aku memang dah dapat agak itu kotak kek sebab Kak Zu memang dikenali sebagai tukang buat kek di kalangan orang melayu kat sini. Cumanya aku heran la plak kenapa nak bagi kek. Masa kotak kek dah aku sambut depa bagitau kek tu orang jauh kirim. Aku macam blur. Tak dapat tangkap lagi sape yang depa maksudkan. Pastu kak Zu kata kek tu orang dari Perth kirim untuk Ismael n Ielyas. Aku masih blur. Lama sangat kot buat computer simulation sebelum tu sampai aku pon asyik hang macam pc aku kat universiti. Huhuhu.... Then bila Kak Zu sebut Aisyah yang kirim untuk Ismael ngan Ielyas tanpa berkias-kias lagi barulah aku tau sapa yang bagi kek tu. Indeed, memang surprise betullah! Ismael ngan Ielyas sengih-sengih syok sangat tengok kek tu. Oleh kerana aku terkejut n overwhelmed dengan pemberian Aisyah untuk si dua beradik, aku sampai tak boleh fokus nak ambik gambar kenangan. Ismael ngan ielyas pulak tak bagi kerjasama masa nak ambik gambar depa bersama kek. Jadi aku main snap la photo mana yang sempat sebab depa dah tak sabar nak potong kek tu dan ambik robot atas kek tu. Tak sabar tu bukan apa, Ismael ngan Ielyas masing-masing perasan itu kek hari jadi depa. Huhuhu.....







Mokti (Ismael n Ielyas panggil Aisyah dengan panggilan Mokti) tempah kek dari Kak Zu dengan tema robot sebab tahu Ismael ngan Ielyas suka sangat dengan robot. Mokti siap request Kak Zu supaya buatkan kek tu bukan perisa coklat sebab tahu Ismael tak suka makan coklat. 

Terima kasih banyak sangat kat Mokti sebab masih ingat n sayang kat Ismael n Ielyas. Terima kasih jaga Ismael n Ielyas, bawa depa pegi main kat park, hantar n ambik ismael from school dan ambik banyak mervellous photos dua beradik serta kami sekeluarga selama duduk dengan kami dulu. Segala bantuan Aisyah terutamanya jaga Ismael n Ielyas masa kami suami isteri ke universiti sangat-sangat membantu kami buat kerja PhD di universiti dengan senang hati. Hanya Allah saja yang dapat membalas jasa Aisyah pada kami. 

No comments: