Monday, August 25, 2014

Get Ready To School!

Next Wednesday Ismael akan ke skolah yang 'real'. Sebelum ni Ismael gi skolah yang sama jugak, Phillimore Community Primary School. Cuma before this dia hanya ke nursery, 3 hours per day (utk umur 3 tahun), takde pakai uniform. Next week dia akan ke skolah yang normal, 6 hours per day dan beruniform. Kalau kat Malaysia kita panggil darjah satu untuk tahun permulaan skolah rendah, kat sini panggil Foundation Stage 2 (FS2). Ada sesetengah skolah kat sini dia panggil Reception yang mana kelasnya aku agak macam pra skolah kat Malaysia.

Kami laki bini sbenarnya excited sebab ni kira fisrt time kami buat preparation untuk anak ke skolah. Kami buat preparation awal lagi. Masa awal-awal cuti skolah lagi kami dah gi beli baju ngan kasut skolah untuk Ismael. Ye la....takut kalau beli last minute nanti kami plak sibuk.

Kami gi beli uniform skolah untuk Ismael kat Asda

Baju skolah kat sini murah giler! Kalau convert duit malaysia pon aku rasa masih murah.

Dah le murah, kualiti tidak diabaikan

T-shirt putih untuk pakai kat dalam baju merah

Kasut skolah mahal skit. Tapi masih murah dengan kadar gaji orang kat sini. Kasut yang belah kanan tu kami bagi chance untuk Ismael pilih nak jenis yang mana, bagi semangat skit kat dia nak pi skolah. Dia nak yang konsep Spiderman ok....

Uniform dah siap gantung dalam almari. Tapi seluar blom pegi alter. Seluar standard ketinggian mat salleh. Jadi yang paling kecik pon masih besar untuk Ismael. Dalam minggu ni jugak akan diusahakan. Siap gantung ni sebab nak bagi peringatan sama untuk aku untuk hantar alter cepat.

4 comments:

Unknown said...

Cepatnya masa berlalu, dah sekolah pun anak kau lyn.

Naflyna said...

Tu la kan. Phd aku pon patutnya tinggal setahun je lg. giler cuak sbenarnya. Tak tau le aku ni boleh sampai ke hujung ke tak

Nora Jamil said...

kak lyn, comel je ismael nk g sekolah. hihi..

Naflyna said...

Comel dan suka bebel kat adik dia. Hahaha....