Wednesday, October 7, 2015

Ismael Romantik

Cuaca pagi 19 September lepas panas dan hari tu adalah hari Sabtu. So, aku ada kat rumah. Pagi tu aku duduk kat ruang tamu tengah buat apa ntah aku pon tak ingat. Tetiba Ismael datang kat aku dan suruh aku sua telapak tangan. Pastu dia letak red rose petals. Terkezut aku n rasa macam nak marah masa tu sbb aku membayangkan bunga-bunga ros yang sedang mekar kembang kat backyard telah digondolkan Ismael. Tapi mujur aku tak cepat melatah. Aku gi tengok kat tingkap kat dining hall nampak banyak lagi bunga ada elok kat pokoknya. Then aku tetiba rasa terharu sebab Ismael rupanya try to be romantic. Hehehe..... Terharu plak aku rasa. 


Tak lama pastu tetiba aku tengok dia kelam kabut ambik pasu bunga yang aku beli di carboot sale dari dalam almari. Rupanya dia pi petik bunga chamomile plak n pegi isi air dalam pasu bunga tu n pastu letak bunga kat pasu bunga berisi air tu. Lepas tu dia letak atas meja makan n panggil aku suruh tengok. Hehehe.....Dari mana dia dapat idea tu pon aku tak pasti. 


Tak lama pastu lagi sekali dia bukak almari n ambik lagi satu pasu. Kali ni dia isi bunga lain plak. Aku rasa Ismael sweet sangat :) Sayangnya aku terlupa nak snap foto pasu berisi bunga yang kedua tu. Dah besar dah Ismael....macam-macam idea dia skarang ni. 

No comments: