Friday, April 11, 2014

Tandas di Universiti

Masa aku first time masuk tandas kat Department Chemical Engineering aku terkasima sekejap sebab bapak lawa n bersih tandas dia macam tandas 5-star hotel.

Tandas kat Chemical Engineering Department

Tak lama pastu aku termasuk tandas kat bangunan opis aku, kat ground level dan aku baru tau ada tandas yang sangat cantik kat situ. Kat university aku ni rupanya banyak jugak tempat yang tandasnya cantik-cantik dan setakat ni tandas yang cantik-cantik tu smuanya berada di aras yang paling banyak di akses oleh pengguna. 

Tandas kat department aku

Dari sisi lain. Tandas ni bila masuk lampu dia terpasang sendiri ok....

Tandas ni system flush dia pakai sensor ok. Aku agak tandas NC universiti malaysia pon tak canggih macam ni pe.....Huhuhu.....

Bukan sume tandas kat universiti secantik macam gambar kat atas. Tapi walaupun tak secantik gambar tu, tandasnya secara keseluruhan adalah bersih. 

Mostly public toilet kat UK ni bersih-bersih dan kering. Mostly jugak tak kenakan caj masuk.

To be honest kalau tandas duduk Malaysia yang kira regularly orang guna aku memang tak berkenan nak guna sebab orang Malaysia suka bagi basah tempat duduk toilet bowl tu. Even kat sini pon kalau orang Melayu je yang kluar dari tandas, most probably akan ada juga air (tak banyak, sikit) kat atas tempat duduknya. Dan aku rasa sapa pon tak suka duduk kat atas tempat duduk tandas yang basah kan? So, walaupun kat sini kita tetap pakai air (bawa botol air), silalah pastikan tempat duduk tandas tu kering sebelum keluar sebab kalau tidak korang akan buat orang lain terutamanya mat salleh marah. Silap-silap hari bulan kena maki atau kena sumpah seranah.

No comments: