Saturday, October 13, 2012

Ismael's 2nd Birthday

Ini adalah post tertunggak yg sepatutnya dah lama aku publish.

4 Ogos 2012

Aku plan last minute utk sambutan birthday Ismael. Sambutan sesama kami je. Preparation beli kek aku buat 2 hari sebelum. Aku beli oreo cheese cake with chocolate topping, tempah dari staf fakulti berjiranan. Pastu sehari b4 birthday dia tu aku tetiba dapat idea nak wat DIY mini birthday backdrop, hats n crown for the birthday boy. Ielyas pon aku ada buat hat dia sendiri.


Oleh kerana sambutan hari jadi pada bulan puasa, jadi beri laluan pada solat terawikh dulu. Malangnya di kala nak buat sambutan Ismael tido la plak. Slalu sibuk je dia nak main sampai sanggup bersengkang mata ke tengah malam. Ini time kita expect dia berjaga dia tido la plak. So, postpone le lagi. Bila dia dah bangun tu aku tunggu dia hilang mamai dulu. Pastu baru bagi pakai birthday crown tapi dia tauk buang. Huhuhu....Yelah, mana dia faham apa kebenda tu. Bagi pakai birthday hat dia pakai kejap je n then dia tauk buang juga sebab dia mungkin rimas. Lebih malang lagi Ielyas pon tido dengan nyenyaknya malam tu dan hat yang aku buat untuk dia pon jadi buat saja.

Kek telah terkondensasi haba sejuknya sbb lama menunggu utk dipotong

Bergaya depan kek dulu

Ready....

Potong!!! Sambil diiringi birthday song dr iPad

Senyuman menawan birthday boy selepas potong kek

Di kala nak suruh Ismael potong kek plak dia sibuk nak main iPad. Huhuhu.......Memang sungguh dia tak faham what I was trying to do. Mujur at last berjaya jugak buat dia potong kek. Takpelah, aku tunggu dia besar skit baru nak celebrate dengan beria lagi.

No comments: