Tuesday, October 25, 2011

Slide for Ismael

Kami dapat idea nak beli slide masa berkunjung ke rumah kawan yang buat open house hari raya Syawal yang lepas. Kawan kami ni ada slide for toddler di rumahnya. Ismael pandai lah pulak main slide tu dan dia nampak seronok sangat. At first, papa Ismael survey kat internet kot-kot ada yang murah. Tapi smuanya mahal-mahal belaka. Papa Ismael ada jugak mintak tolong kawan yg sedang blajar di UK dan dah nak balik M'sia. Kawan tu dah bersedia utk tolong dan dia mintak papa Ismael bagi spec dan gambar utk rujukan supaya mudah nak belikan. Tapi sbb bz dengan macam-macam perkara, papa Ismael tak sempat dan terlupa nak emailkan detail yang diperlukan oleh kawan di UK tu. Then, satu hari papa Ismael kena gi KL utk satu meeting atas urusan kerja. Lepas habis meeting, dia gi jalan-jalan ke Alamanda Putrajaya while waiting for flight scheduled in late evening. Dia pun singgah di TOYS"R"US dan terjumpa dengan slide yang sesuai sangat utk Ismael. Papa Ismael call aku tanya pendapat before beli. Aku mulanya tak setuju sebab tak boleh collect point from that purchase. Kebetulan kami dapat free TOYS"R"US membership masa purchase satu mainan di TOYS"R"US section at Parkson Kuantan sblm ni. Tapi membership card tu ada pada aku. Syarat utk collect point mesti ada kad. Aku cakap pada husband, kalau nak beli jugak nanti beli di Parkson Kuantan jelah sbb rugi la kalau tak collect point. Kebetulan pulak ada Parkson di Alamanda Putrajaya tu. Husband pun pegi le tengok TOYS"R"US section di Parkson tu ada tak jual slide cam yang di tengok tadi: takde jual. So, husband call aku balik n cakap dia rasa nak beli jugak takut Parkson Kuantan pon tak jual slide yang sama. Finally, I let him to decide n papa Ismael balik dengan satu hadiah besar untuk Ismael.

Hadiah untuk Ismael. Saiz hadiah lebih besar daripada Ismael. Tapi masa ni Ismael nampak confuse kenapa mama beria sangat nak amik gambar Ismael ngan kotak besar ni.


Bila pembalut hadiah dibuka, Ismael macam tahu-tahu je apa isi dalam kotak. Muka dia nampak ceria.


Bila papa siap assemble the toy, Ismael pon testing. Tengok tu, Ismael senyum control hensem dapat main slide sendiri puas-puas :)


Keseronokan jelas terpancar


Skang ni balik je dari rumah pengasuh, slide ni adalah perkara pertama yang Ismael akan terpa. Tak sia-sia papa Ismael berulang-alik dari TOYS"R"US ke Parkson Alamanda Putrajaya dan bersusah payah usung kotak besar ke KLIA semata-mata kerana slide nan satu coz Ismael enjoys it so much.

2 comments:

sherry said...

salam kak lin..berapa harga slide tu?;)

Naflyna said...

Kalu tak silap RM199. Mahal jugak sbenarnya. Tapi kalu nak beli kat Giant model yang lebih gempak dekat RM500. So, RM199 nak kluar poket kira boleh le tahan skit :)-