Sunday, November 14, 2010

Shopping n Shopping

Selain dr menghadiri konvo Cik Su, kami sekeluarga mengambil kesempatan bershopping semasa di KL. Dua hari b4 konvo Cik Su, kami g shopping kat One Utama. Sedar x sedar kami telah berjalan dari utara ke selatan One Utama, perkara yg kami x pernah buat sblm ni sbb bukan dekat tu. Siap turun naik lagi. Esoknya pada sebelah pagi kami g Sogo. Sbelah petang plak kami g Mid Valley Megamall. Most shopping items adalah utk Ismael. Utk diri sendiri aku just beli kasut yg dah lama aku aim tp xde stok kat Kuantan. Papa Ismael plak just beli seluar jean. Aku cari baju baru utk Ismael sbb Ismael dah membesar n baju2 dia dah ada yg xleh pakai lagi. Selain tu kami cari stretchable blanket utk bedung Isamel sbb xleh pakai kain lampin lagi utk bedung dia. Biasanya Ismael akan mudah tido kalau dibedung.

Koleksi blanket baru utk Ismael

Dalam banyak2 store yg kami g, antara yg aku aku paling teruja adalah FOS Kids n Teens di One Utama. Situ ada banyak baju comei-comei utk budak2 starting from age 3 months+. Bukan saja comei-comei, malah murah compared to other brands. Kat Mid Valley pon ada FOS Kids n Teens tapi aku rs di One Utama ada lebih pilihan.

FOS Kids n Teens di Mid Valley

Beli di FOS Kids n Teens di One Utama. Baju yang tulis "I love Check" tu skali ngan seluar just RM13


Masa shopping, kalu kena tukar lampin Ismael takde masalah. Jusco, Parkson, Metrojaya ada diaper changing room. Ibu menyusu pon x perlu risau sbb special area for breastfeeding pon ada. Aku siap mandikan Ismael lg ms kat Metrojaya sbb sian dia nampak tak selesa kalu x mandi petang. Ismael relax je mandi air sejuk. Nasib baik pengasuh dia dah biasakan dia mandi air sejuk. Masa di Ikea plak kami dok kat tempat pameran sofa di bahagian belakang2 skit supaya x nampak obvious sgt aku sedang tukar lampin dia. Ismael stay atas stroller masa tukar lampin. Masa tu maleh nak ke diaper changing room sbb aku rs ramai org kat situ dgn keadaan Ikea yg penuh sesak.


Mama dah lenguh kaki. Kita rehat jap ye...


Aktiviti shopping sakan ni xleh buat slalu sbb keletihannya cukup terasa. Bukan tu saje, duit pon keluar sakan b4 next salary. Nasib baik bln ni dapat gaji awal sbb nak raya haji :)

No comments: