Wednesday, March 21, 2012

Petrosains Playsmart di Kuantan

Rupanya Petrosains Playsmart telah lama berada di Kuantan, specifically at Kompleks Yayasan Pahang, Tanjung Lumpur. Kami tau pasal Petrosains Playsmart ni pon sbb ada promotion banner sempena cuti sekolah baru-baru ni.

Petrosains Playsmart ni adalah playland yang menggunakan science concepts yang terdapat dalam silibus sekolah. Kalau kat skolah biasanya kita belajar those concepts berdasarkan teori sahaja tapi di sini they are applied n explained in more interesting n fun approach.

Ismael sibuk nak pegang bola pingpong yang terapung ditiup angin. Ielyas plak kusyuk tengok menda lain.


Kusyuk tengok bola terapung


Ismael muka seriau sebab dengar bunyi blok kayu jatuh bergolek-golek yang agak kuat. Tapi sayang terlupa masukkan mainan blok kayu dalam gambar. Jadi most probably korang tak boleh bayangkan apa yang Ismael seriaukan sebenarnya.


Ismael paling seronok dan lama stay at this section. Apa yang dia buat sebenarnya? Lihat gambar bawah.


Dia baling bola dan tengok bola tu jatuh melalui lubang kat hujung sangkar. Sepatutnya permainan ni bukan main macam tu. Tapi tak kesahlah...asalkan dia seronok. Budak lain pon ikut cara Ismael main.


Ismael dalam lautan bola


A plate of decapitated head


This one look no so real

So, bagi yang ada anak-anak dalam lingkungan 2 tahun - 17 tahun eloklah mengambil peluang berkunjung ke Petrosains Playsmart. Bagi yang ada baby plz note that tak boleh bawa stroller sbb playland tu tempatnya adalah barefoot zone. Masuk adalah percuma.

1 comment:

cikcloudy said...

salam singgah... seronok baca kisah anak2..